Bine ati venit pe noul website CARAMEL! Pentru a putea intra in "Contul meu' va rugam sa va resetati parola AICI.

Transport gratuit la comenzi de peste 199 lei.

Guara: Cu această migrare a debutat practic magazinul online

Guara este un brand românesc dedicat artei vestimentare, așa cum le place să se descrie. Sunt brandul acela pe care ești mândru să îl porți pentru simplul fapt că produsele vestimentare sunt create cu pasiune și originalitate. De câțiva ani, rochiile minunate de la Guara se găsesc și online, pentru a fi accesibile și celor care nu pot vizita magazinele fizice din marile orașe, dar și pentru a ține clienții fideli la curent cu noutățile.

La un an de la migrarea magazinului pe platforma Avanticart, am discutat cu Bogdana Boar, managerul Guara, despre ce a însemnat extinderea afacerii în online, provocările întâlnite și depășirea lor, dar și rolul pe care l-a avut și îl are Avanticart în această poveste de succes.

Când și cum a început povestea magazinului/afacerii?

Bogdana: Povestea magazinul online a început acum 5-6 ani pentru noi, din dorinta de a putea oferi produsele si clientelor care nu au acces facil la magazinele noastre din țară. Având producție de serii mici și chiar unicate, pentru clientele fidele care străbăteau distanțe considerabile să ne viziteze la București, Cluj, Iași, Timișoara, Mureș sau Brașov era foarte dificil să mai intre în posesia modelelor sau măsurilor dorite, pentru că se epuizau foarte repede în magazine.

Printr-un magazin online, cunoscându-și deja măsurile și tiparele Guara, ar fi fost mai ușor pentru ele să cumpere produsele dorite. Un alt motiv a fost acela de a ne face cunoscuți mult mai bine în întreaga țară, pentru că noi considerăm că suntem niște promotori ai frumosului, ai artei vestimentare autentice. Ne dorim ca femeile să beneficieze cât se poate de mult, și din punct de vedere vestimentar, de calitate, rafinament, eleganță, feminitate și punem mult suflet să le dăruim aceste lucruri prin produsele create.

Ce probleme/provocări ați întâmpinat în dezvoltarea magazinului online și cum le-ați depășit?

Bogdana: Am întampinat probleme chiar în funcționalitatea site-ului, pentru că nu am avut nici noi la vremea respectivă oameni foarte bine pregătiți pe acest segment și nu am avut parte nici de consilierea eficientă a celor care ne-au construit magazinul online. Până la urmă totul s-a rezolvat în urma deciziei de a acorda mai mult timp dezvoltării magazinului online, prin alocarea lui unei singure persoane care să centralizeze datele și să aibă o viziune mai clară și mai constantă asupra dezvoltării lui. Timpul acordat și energia investită în fiecare acțiune care era în legatură cu magazinul online au fost cele care au “pornit căruța”, cum se zice în popor.

Cum ați decis să migrați magazinul pe Avanticart? Care erau nemulțumirile legate de serviciile pe care le foloseați și ce țeluri urmăreați? Ce vă doreați în plus?

Bogdana: Ne doream mai multă consiliere, mai multă comunicare din partea celor care ofereau service-ul și poate o platformă mai prietenoasă decât Magento. Aceste lucruri le-am primit de la Avanticart, inițial ca și promisiune, apoi ca un fapt concret: o consiliere bună și rapidă, o comunicare eficientă și o platformă într-adevăr mai flexibilă și mult mai prietenoasă.

Cum a decurs migrarea?

Bogdana: Migrarea a decurs foarte bine. Am stabilit împreună ce este de făcut. Echipa de la Avanticart a preluat fără prea multă implicare din partea noastră tot ce era nevoie din vechiul magazin online, au colaborat cu partenerii noștri pe contabilitate-gestiune (ERP), iar la momentul la care s-a dat startul magazinului, totul a fost funcțional.

În perioada imediată care a urmat, au fost mici disfunctionalități motivate de specificul produselor/afacerii noastre care mai necesitau a fi reglate, dar tot ce a intervenit a fost rezolvat în cel mai scurt timp. Am apreciat faptul că am primit asistență imediat, chiar și după programul de lucru sau peste weekend si, dacă pentru rezolvarea problemei era nevoie de un timp mai îndelungat, am primit soluții alternative care să asigure funcționalitatea site-ului.

Cum a îmbunătățit această migrare afacerea dumneavoastră?

Bogdana: Cu această migrare a debutat practic magazinul online. Așa cum am spus mai devreme, faptul că am alocat o persoană care să se ocupe exclusiv de magazin, să investească timpul și energia necesare acestui scop, a fost o decizie optimă, dar fără a avea instrumentele de lucru potrivite, facile, fără a avea un sprijin rapid și eficient atunci când intervin probleme tehnice, fără o consiliere care să ajute la optimizarea proceselor, lucrurile nu aveau cum să se dezvolte pozitiv, mai ales pe termen scurt.

Puteți să ne dați câteva cifre care să reflecte schimbarea produsă de migrare (cu cât au crescut vânzările, vizitele pe site, comenzile, valoarea comenzilor, rata de conversie etc.)?

Bogdana: Schimbarea este una majoră. Practic, înainte de migrare aveam vânzări sporadice. Am avut chiar luni fără vânzare. Acum am ajuns foarte aproape de nivelul unui magazin fizic. Avem comenzi constante, avem clienți fideli ai magazinului online. Ne vizitează chiar și clienții care cumpără din magazinele noastre fizice pentru a vedea noutățile sau reducerile.

Ce servicii de livrare/curierat folosiți și pe ce criterii le-ați ales?

Bogdana: Avem o colaborare cu cei de la FAN Curier. Două criterii principale au stat la baza acestei alegeri:

  • au cea mai mare arie de acoperire dintre curierii de pe piață, fapt care ne-a ajutat să livrăm în localități foarte mici, fără plata de către noi sau de către clienți a unor kilometri suplimentari
  • profesionalismul agenților și al consultanților cu care am lucrat direct la Cluj/București—comparativ cu ce am experimentat în trecut, am putut constata un interes mai mare față de client și o eficiență mai bună a agenților/consilierilor

Puteți să ne dați trei sfaturi sau recomandări pentru a reuși în online?

  1. Să ai o VIZIUNE clară de la început asupra a ceea ce vrei să primești de la magazinul tău online și să investești TIMP și ENERGIE ca să o pui în practică.
  2. Să ai partenerii potriviți pentru platformă, consiliere, optimizare.
  3. Să găsești modalitățile optime de promovare—rezultat maxim cu costuri minime.

Ce planuri de viitor aveți pentru dezvoltarea magazinului?

Bogdana: Pe termen scurt/mediu: să îl aducem constant peste nivelul unui magazin fizic, lucru firesc având în vedere plaja mult mai mare de clienți. Încercăm o promovare mai eficientă. Pe termen lung: să ne extindem livrarea în afara țării.

Daca ați putea să o luați de la capăt (cu acest magazine online), ce ați face diferit?

Bogdana: Am stabili un scop mai clar, măsurabil de la început și am insista pe concursul și implicarea partenerilor cu care lucrăm pe tehnic-consiliere-optimizare.

Last news